12 Ocak 2010 Salı

Şiirlerim



Hastamısın Kardeşim

Pantalon giydirmezmiş,
Uzun etek severmiş,
Aslında çok modernmiş,
Kulaklarıma inanamıyorum, hastamısın kardeşim.

Arkadaşlarını severmiş te,
Görüşmek istemezmiş.
Annesi hep gelsinmiş.
Ay inanmıyorum, hastamısın kardeşim.

Tuzlu dokunur, tatlı bayarmış,
Ekşiyle arası yokmuş.
Allah'tan yemek seçmezmiş.
Vallahi fena oluyorum, hastamısın kardeşim.

Şimdi kazanıp yaşlanınca harcamalıymış.
Çok enerjikmiş tatile gerek yokmuş.
Pinti değil, tutumluymuş.
Ay güldürme beni, hastamısın kardeşim.

Hafif kıskançmış,
Biraz alınganmış.
Ama kendine çok güvenirmiş.
Senin gibisini ilk kez gördüm, hastamısın kardeşim.

Evet ya,
Hastasın be kardeşim.
Öyle arkamdan baka kal.
Tanıştığımıza memnun oldum.
Görüşmemek üzere hoşçakal.

Güngör Ekinci
Bu şiiri 2005 de yazmıştım.



*************************************************************************************

09/06/2006
Seveceğim Adam

Seveceğim adam, ideallerim gibi ödün verilmez,
Özgürlüğüm gibi vazgeçilmez olmalı.

Grevde hakkını kazanmış işçi kadar umutlu,
Emeklerin boşa gitmediğini bilmek kadar güven verici olmalı.

Seveceğim adam, yurdum kadar güzel,
İstanbul kadar gizemli olmalı.

Sorunları olgunlukla çözecek kadar sağduyulu,
Küllerinden yeniden doğabilecek kadar güçlü olmalı.

Seveceğim adam, annesi gibi asil ve ağırbaşlı,
Babası gibi samimi ve yürekden olmalı.

Beyaz güvercinler kadar barışçı,
Su gibi duru ve akıcı olmalı.

Seveceğim adam, Mevlana’yı bilecek kadar inançlı,
Okyanusları kulaçlamak gibi coşkulu olmalı.

Yeni doğmuş bir evladı ilk kez kucaklamak kadar mutluluk verici,
Çiçeğe durmuş kiraz ağaçlarını izlemek kadar zevk verici olmalı.

Seveceğim adam, Cumhuriyetin anlamını bilip önemini kavramış,
Anadolu evladı olmak gibi, gurur verici olmalı.

Harçlık bekleyen bir çocuğun, babasının bayram namazından
gelmesini beklemesi kadar masum,
Köyde tırpandan sonra içilen ayran kadar ferahlatıcı olmalı.

Başımı koyduğum yastık kadar rahatlatıcı,
Yastığımı payşalacak kadar sevdiğim olmalı.

Seveceğim adam, toplanmış çıkarılmış olmalı,
Çarpılmış bölünmüş olmalı,
Elde kalan, adam gibi bir Adam olmalı.
Öyle ki, bu can ona düşünmeden kurban olmalı.

Güngör Ekinci

*************************************************************************************

01/04/2005
SENİNİM

Ömrünün geri kalanını geçirecek sağlam bir kale arıyorsan değil,
Hayattan birlikte yol alıp, birlikte dinleneceksek tut elimi.

Çok yoruldum artık yeter, benden bu kadar diyeceksen değil,
Birlikte yapacak çok şey var, on dakika dinlensem yeter diyorsan yasla başını omuzuma.

Hayatındaki boşluğu dolduracak, bir süre sonra bakıp da göremeyeceğin bir eş arıyorsan değil,
Sabah yanımda uyanmaktan mutluluk, akşam hoşgeldin dememden huzur duyacaksan çal kapımı.

Aile kavramı çok da önemli değil,ben günümü gün ederim diyorsan değil,
Soyismini vermekden gurur duyup, ailen ailem, ailem ailen olsun diyorsan düş peşime.

Gelecekden ne beklediğini bilmiyorsan, denemeye varım, gittiği yere kadar, diyerek başlayacaksak değil,
Birlikte yaşlanmayı göze alıyorsan, kendin kadar güveneceğin biriyse aradığın,
İkna olmaya hazırım, konuş biraz daha.

Aslında çok şey değil istediğim.
Benim kadar seveceksen,
Benim kadar destekleyeceksen,
Benim kadar yürekliysen gel.
Seninim.
Güngör Ekinci

*************************************************************************************

2005 de yazdığım şiirlerdn biri daha.

GİTMEK İSTİYORUM

Buhar olup uçmak istiyorum,
Buralardan gitmek istiyorum.
Keder yanım azdı yine,
İçimde dibe vuruyorum...

Buhar olup uçmak istiyorum,
Buralardan gitmek istiyorum.
Özledim seni yalnızlığım,
Biraz görüşmek istiyorum...

Buhar olup uçmak istiyorum,
Buralardan gitmek istiyorum.
Çok yordu yaşam beni,
Biraz mola istiyorum...

Buhar olup uçmak istiyorum,
Buralardan gitmek istiyorum.
Kırgınım tüm sevdiklerime,
Biraz huzur istiyorum...

Buhar olup uçmak istiyorum,
Buralardan gitmek istiyorum.
Su olup geri döndüğümde,
Deniz olup coşmak istiyorum.

Tüm kırılmışlığımla,
Güngör Ekinci

*************************************************************************************


Süperim Süper

1975 İstanbul doğumluyum,
Rize-Kars yapımı olup tipik oğlak burcuyum.

Övünmek gibi olmasın
Özel, tüzel, güzelim.
Ay sanki insan değil akide şekeriyim.

Hurma gözlüm şarkısı sanki bana yazılmış,
Kurban olduğum Allah özenmişte yaratmış.

Her eve lazımdır benim gibi bir tane,
Dört mevsim yaz yaşanır benim olduğum yerde.

Güngör Ekinci olmaktan son derece mutluyum,
Herşey güzel olacak yarından umutluyum.

Açın sözlüğü bakın, Güngör Ekinci ne demek?
Yeryüzüne inmiş çok ukala bir melek.

Kendimi seviyorum,
Sizleri seviyorum.
Yok yok o kadar değil, sevmeyi seviyorum da,
Herkesi sevmiyorum,herşeyi sevmiyorum.

Sevdim mi çok severim,
Sildim mi bir kalemde,
İkinci hatayı affetmem bunda benim suçum ne.

Mutkala beni de çekemeyenler vardır,
Herşeyin ters gittiği zamanlarım da vardır.
Akıllı kızım vesselam B planım hep vardır.

Umutlu, sabırlı, kararlıyım.
Bu alemde bir numarayım bunun da farkındayım.

Dört kardeşin en büyüğü, evin en şımarığıyım.
Altı yılı şef olup, dokuz yıllık bankacıyım
Annemin bilmiş kızı babamın nazlısıyım,
Ya ben tatlı şeyim şanki Anzer balıyım.

GÜNGÖR EKİNCİ
2004 yılında kendime yazdığım şiir.
*************************************************************************************
10/07/2007
Ben de İstanbul'u Dinliyorum Gözlerim Kapalı / Nazire*

Önce yankesiciler çıkıyor yavaş yavaş,
Sallanıyor akşamdan kalmalar sokaklarda,
Uzaklarda, çok uzaklarda kaldı istanbul paşazadeleri katipleri,
Nerede yarasını saracak doktorları?
İstanbul'u dinliyorum gözlerim kapalı.

İstanbul'u dinliyorum gözlerim kapalı
Kuşları ötmez, balıkları yenmez, denizine girilmez oldu sanayi artıklarından.
O kadının suya değmiyor artık ayakları.
İstanbul'u dinliyorum gözlerim kapalı.

İstanbul'u dinliyorum gözlerim kapalı
Hırsız dolu Kapalıçarşı,
Cıvıl cıvıl Mahmutpaşa,
Değil güvercin ot bile yok avlularda.
Motor gürültüleri çaldı çekiç seslerini,
güzelim bahar gününde insanlık kan ağlıyor sanki.
İstanbul'u dinliyorum gözlerim kapalı.

İstanbul'u dinliyorum gözlerim kapalı
Başında yeni alemlerin sarhoşluğu,
Renkli ışıklarıyla bir gece kulübü gençliği zehirlercesine
Ne yapabilirim ? İstanbul'u dinliyorum gözlerim kapalı.

İstanbul'u dinliyorum gözlerim kapalı
Küçük bir çocuk geçiyor kaldırımdan
Mevsim kış,üstünde yırtık bir pantolon, eski bir penye
Birşey düşüyor elinden yere, bayat ekmeğini koyduğu poşet olmalı.
İstanbul'u dinliyorum gözlerim kapalı.

İstanbul'u dinliyorum gözlerim kapalı
Bir ihtiyar can verdi kimsesizce,
Alnı artık soğudu biliyorum.
Ama dudakları hala dişlerinin arasında.
İstanbul'u dinliyorum gözlerim kapalı

İstanbul'u dinliyorum gözlerim kapalı
Güneş bütün parlaklığı ile doğuyor.
Kapatıyor ikiyüzlülerin gölgelerini
Ama kalbim hala vuruyor
Ve ben hala, çaresizce, İstanbulu dinliyorum.

Güngör Ekinci

Nazire* : Bir şairin şiirine başka bir şair tarafından aynı şekil, vezin, kafiye ve redifle yazılan şiir.

Küçük bir tavsiye: İstanbul’da gözlerinizi kapatmayın. Aksine dört açın.


*************************************************************************************

04/07/2007
İSTANBUL'UM
Ey memleketimin '' Saadet Kapısı,Sultanlar Şehri, İslambol'u,
Aziz İstanbul ''um.
Seni anlatmak kolay mı?

Haliç gözlü mavi güzel,
Kale gibi sağlam şehir,
Sendeki tarihi eserler,camiler, müzeler gezmekle biter mi,

anlatmaya dil yeter mi?

Fukaranın umut kapısı, ana kucağı, baba ocağı şanlı şehir.
Sen anlatılmaz yaşanırsın.
Gel seni seninle satır satır yaşayalım.

Önce Yeniköy'de kahvaltı yapalım,su böreği yiyelim.
Sahil boyu yürüyerek Sarıyer'e geçelim sonra.
Telli baba'da dilek tutalım,sen hep böyle güzel ve özel kal diye.

Eminönü'ne gecikmeyelim,
Mısırçarşısı'ndan baharat alalım,
Sultanhamam'dan kıyafet bakalım,
Yenicami'den gelen ezan sesiyle dinlenelim,
Ezan bitince yola koyulalım.

Yeni yılı Taksim'de sevgilimizle karşılayalım.
Bebek sahilinde elele dolaşalım.
Gönlümün papatya tarlası aydınlık şehir,
Akşam Piyer Loti'ye gel, seni seyre dalalım.

Karşı yakaya pırlanta gerdanlığın Boğaziçi köpründen mi geçelim,
Fethinin fatihinin adını taşıyan Fatih köpründen mi?
Yoksa şairlere ilham kaynağı olan boğazını, vapurla mı geçip varalım Beykoz'a.
Biraz soluklanalım, birer paça çorbası içelim burada.

Sevdiğim birçok insanı topraklarına sardığım, taşı toprağı altın şehir.
Haydarpaşa garı yaz demeden, kış demeden kimleri kucaklamadı,
hangi yüreklere umut, hangi yaralara merhem olmadı ki.
Duralım biraz burada ne olur, burnum sızladı, içim acıdı sanki.

Sıcak yormaya, güneş kavurmaya başladı biliyorum ama olsun.
Üsküdar'dan Salacak'a yürüyerek geçelim.
Kız kulesini seyrederken martılara simit atalım.

Bahariye'de kumpir yemeden Kadıköy'den ayrılmayalım.
Kanlıca'da yoğurdun tadına varalım.
Dört mevsimi ayrı güzel nazlı gelin,
Seni yaşamaya nasıl doyalım.

İçinde zengini fakiri, köylüsü kentlisi harman olmuş,
Kimine göre koca kurt, kimine göre peri kızı,
Her karışına kurban olduğum rüya şehir,
Sen de doğdum sen de öleceğim.

Güngör Ekinci

*************************************************************************************

16/04/2007
Ben Kafkas Kızıyım

Ben Kafkas kızıyım bilirmisiniz, dedelerim bir soykırım uğruna yurtlarından sürülmüş.
Caanım çınarlarım Ahıska’dan bir bir sökülmüş.

Türki Cumhuriyetler den derler, Gürcistan’ı duydunuz mu?
Tiflis vilayeti vardır bilmem bulundunuz mu?

Ahılkelek kazasının Hosbiya köyündenim
Vefasız demeyin ama bir kere gidemedim.

Büyük dedem kalmış Kars’ın Arpaçay kısmında,
Ana, baba, kardaşlar sınırın diğer ucunda.

Bir ıslak mendil olmuş dedemin elinde kalan,
Onu da Ermeni almış sinsice pusu kuran.

Önceleri zor olmuş Taşbaşı’ında kök salmak,
Elde yok avuçda yok kolay değil ki barınmak.

Özlem dolu günler, kederli aylar yılları kovalamış.
Yaraları sarılmış ailem toparlanmış.

İçimdeki hüznü gözlerimde saklarım ben Ahıskam gibi,
Yüreğim coşkuludur ama, tıpkı serhat Kars’ım gibi.

Yılandan korkmam harp’den korktuğum kadar,
Yetkililer dur desin bitsin artık savaşlar.

Kimsenin, kimsenin canına, namusuna, toprağına,
Göz dikmediği bir gelecek diliyorum, tüm dünyaya.

Güngör Ekinci

*************************************************************************************

YEĞENİM EMİRHAN'A

Anasının kuzusu,
Babasının yavrusu,
Dedesinin Oğluşu,
Minicik Emirhan'cık.

Ninesinin körpesi,
Amcasının benzeri,
Halalarının herşeyi,
Yiğencik Emirhan'cık.

13 Nisan'ın anlamı,
Mutluluğun kaynağı,
Sen gözümün ışığı,
Bebecik Emirhan'cık.

Minicik bebecik,
Sıcacık yiğencik,
Yolun açık olsun,
Hoşgeldin Emirhan'cık.

18/04/2006
Güngör Ekinci

3 yorum:

Hamiyet dedi ki...

Canım benim şiirlerinin her biri harika...Devamını diliyorum. Sevgiler Güngörcüm...

Çınar dedi ki...

Sevgili Dostum.
Gerçekten şiirlerin hepsi süperşahane.
Yüreğine sağlık.

Hele "Hastamısın Kardeşim'e" Hasta oldum.Çocukluğuma götürdü bu söz beni.
Küçükken hasta olduğumuzda ,rahmetli babam başucumuza gelip aşağıdaki şiiri okurdu bize:

"Hastamısın Kardeşim
Kırka çıkmış ateşin,
Sen burada yattıkça ,
Rahat edermi hiç içim..."

Delfina ; dedi ki...

"Övünmek gibi olmasın
Özel, tüzel, güzelim.
Ay sanki insan değil akide şekeriyim. "

bayıldım bayıldım bu şiire,daha önce de okumuştum ama şiirlerini okudukça keyfim yerine geliyor...

Yüreğine sağlık canım benim...