10 Ocak 2010 Pazar

KİTAP TAVSİYESİ

21/10/2009
NAŞİDE GÖKBUDAK ve iki güzel eseri;
SIDIKA HANIM ve ASIL ADI ATİYE


Yazarımızın arka arkaya iki kitabını daha hüzün, keyif, şaşkınlık, hayranlık ve acıma duygularıyla okudum. Özellikle Asıl Adı Atiye’yi sabaha karşı ağlaya ağlaya bitirdim.

Tadına doyulmaz iki eser. Gerçek hayat hikayesi oluşları kitapları daha da sürükleyici kılıyor. Anlatım harika, ne kitapların kendi içinde, nede iki kitap arasında hiçbir kopukluk yok.

Anneden ( Sıdıka Hanım) kıza ( Atiye) geçen acı bir kader. İkisinin de tek suçu, güzel ve asil olmaları. Saraydan sefalete uzanan inişli çıkışlı hüzünlü iki hayat hikayesi. Hiçbir satırında sıkılmayacağınız, bir sonraki satırı merakla okuyacağınız iki kitap.

Naşide hanım elinize, kaleminize, yüreğinize sağlık olsun, Allah size uzun ömür versinde bu kitaplardan daha çoook yazın olur mu?

Sevgilerimle,
Güngör Ekinci

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&


25/8/2009
Ayşe Kulin – UMUT & Hayat Akan Bir Sudur


Bu kitapdaki karakterler Ayşe Kulin’in Veda isimli kitabını okuyanlara tanıdık gelecekdir. Çünkü kitap Veda’nın devamı olup Veda kadar güzel bir eser.
Savaşların, yıkımların, sürgünlerin ardından Umut gelir hep. Umut Hayat Akan Bir Sudur’ da Kulin, Veda ile başladığı Osmanlı ailelerinin yaşamına, bu kez de Cumhuriyetin yeni kurulmakta olduğu sancılı yıllarda tanıklık ediyor. Akıp gitmekte olan günlük hayat derinden değişmekte, bu değişim aşklara, dostluklara, aile ilişkilerine, her şeye yansımaktadır.

Beğeneceğinize inandığım kitabı mutlaka okuyun derim.


&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&


06/08/2009
Ruhsal Büyüme


Ruhsal Büyüme size, iradenin doğru kullanımı, başkalarının enerjileri karşısında geçirgen olma, Yüksek Benliğiniz olarak iletişimde bulunma becerilerini kullanmak suretiyle başkaları ile daha doyum verici ilişkiler kurmayı ve bir ışık kaynağı olarak, dünya hizmeti yoluyla gelişmeyi öğretiyor.

Her bölümün sonunda konunun bir de meditasyonu var ki öğrendiklerinizi uygulamaya geçirme konusunda çok işinize yarayacağını düşünüyorum.


&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&


04/06/2009
Aşkname – Prof. Dr. İskender Pala


Artık ne yazık ki gençler bakkala giderken aşık olup ( olduklarını zannedip) eve dönerken ayrılıyorlar. İçinde gerçek aşklardan hikayeler bulacağınız eseri mutlaka okumalısınız. Divan edebiyatı ile yazıldığı için açıkcası bana biraz ağır gelmiş olsada yine de çok beğenerek okudum, tavsiye ederim.

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&


04/06/2009
Fikriye Hanım – Fatih Bayhan


Atatürk’e büyük bir aşkla bağlı olan Fikriye Hanım’ın sır dolu hayatının öyküsü.
Beğeneceğinize inandığım bu eseri de mutlaka okumalısınız.


&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&


28/4/2009
HÜMEYRA


Asırlık bir ailenin birbirinden farklı kadınları ve onların yaşantıları... Bir ailenin çatışmaları, sevgileri, tutkuları ve düş kırıklıkları...
Ve hepsinin gölgesinde Ayvalık’ın o güzelim sahillerinden İstanbul’a uzanan, zaman içerisinde filizlenen bir aşkın hikayesi... Ege’nin kalbinde yeşeren bu tutku dolu hikayeyi,heyecan içerisinde okurken kendi ailenizden, sevgilerinizden, dostluklarınızdan ve tutkularınızdan yansımalar bulacak, Ege sahillerinden esen ılık rüzgarları yüreğinizde hissedeceksiniz.


&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&


28/4/2009
FERAYE


İşgal altındaki bir ülke... Ellerinde silahları, ayaklarında çarıkları olmadan; yüreklerindeki vatan aşkı ve hürriyet sevdasıyla cepheye koşan kahraman bir halk... Ve bu savaşın tam ortasında, kan ve göz yaşıyla filizlenen bir aşkın tutku dolu hikâyesi...

Naşide Gökbudak’ın eşsiz anlatımı ve yaşanmış hikâyelerden yola çıkılarak hazırlanmış kurgusuyla unutulmayacak birbirinden güzel iki roman. Feraye’yi daha da çok beğenmiş olsam da, her ikisi de çok güzel iki eser. Kah kızacaksınız kahramanlara, kah hak vereceksiniz ama eminim ki çok beğeneceksiniz.


&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&


06/04/2009
POZİTİF GÜCÜN BÜYÜSÜ


Dünyanın en çok okunan yazarlarından Louise L. Hay ‘in kitabını dün bitirdim.Bu kitap düşüncelerinizi, inançlarınızı ve duygularınızı pozitif yönde derinleştirerek içinizdeki duygularınızın çevrenize coşkuyla akmasına yardımcı olacaktır.

Pozitif düşünce gücünün büyüsünü, insanın kendini tanıyıp hayatla barışık kalmasını sağlayıp mucizeler yarattığını büyük bir keyifle okuyacaksınız.

Bütün kitaplarını zevkle okumuş olduğum Hay’in bu kitabını da beğenerek okuyacağınıza ve çok faydasını göreceğinize inanıyorum.


&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&


16/9/2008
Bugün sizlere iki kitap önerim olacak arkadaşlar. Sevgili arkadaşım Banu’nun tavsiyesi ile okudum her iki kitabı da.

Kitaplar , Bin Muhteşem Güneş ve Uçurtma Avcısı. İki kitabın yazarıda Khaled Hosseini.

“ Nereye giderseniz gidin, ülkeniz peşinizden gelir. Artık siz orada yaşamasanız da o içinizde yaşar. Afganistan'ın Khaled Hosseini'de yaşadığı gibi... “ Yazar her iki romanında da doğduğu toprakları anlatıyor.

İlk kitabı Uçurtma Avcı’nda, Kabil'de monarşinin son yıllarında birlikte büyüyen iki çocuk, çocukların birbirleriyle kesişen yaşamları ve kaderleri, çevrelerindeki dünyanın trajedisi anlatılıyor. Arkadaşlık, ihanet ve sadakatin bedeline ilişkin bir roman. Babalar ve oğullar, babaların oğullarına etkileri, sevgileri, fedakârlıkları ve yalanları...

Cumartesi gecesi sabaha karşı göz yaşları içinde bitirdiğim ikinci kitabı Bin Muhteşem Güneş’ de ise, iki kadının kesişen hüzünlü yaşamları ve dostluklarından yola çıkılarak küçük yaşta evlendirilen kızlar, çocuğu olmayan kadınlar, babaya ya da çocukluk arkadaşına duyulan özlem konu edilmiş...

Tabiki her iki kitapta da olaylar kapsadığı dönemin Afganistan şartlarına göre ele alınmış.

Her iki kitabında gerçek mi kurgu mu olduğunu anlayamayacaksınız. Özlem, arkadaşlık, aşk, fedakarlık bir kalemden ancak bu kadar güzel aktarılırılır.

Size de olur mu bilmem. Ama ben bazen okuduğum kitabın tamamını beğenmeyebiliyorum.
Bazen giriş sıkıcı gelebiliyor, bazen sonunu çalakalem bitirilmiş bulduğum oluyor, bazen de konu muhteşem di ama çok yavan işlenmiş diyebiliyorum. Nacizane fikrimi söylüyorum sadece, tabiki emeğe saygım sonsuz.

Ama bazı kitaplar var ki çevir çevir oku... Arkadaşımdan alıp okumuş olsam bile hemen alıyorum kendime de arşivimde bulunması için. İleride çocuklarıma göstereceğim anneleri gençliğinde ne güzel kitaplar okumuş görsünler.

İşte bu iki kitap mutlaka sahip olmanız gereken iki nadide eser...
Mutlaka, mutlaka, mutlaka okumalısınız.

Sevgilerimle, Güngör


&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&


7/2/2008
KİTABIN ADINA VURULDUM ;
YÜREĞİM SENİ ÇOK SEVDİ

Günaydın,

Adına vurularak okumaya başladığım bir kitapdan, birkaç alıntı aktaracağım bugün sizlere.
İçinde Nazımın dizelerine de yer verilmiş güzel bir roman. Tutkulu bir aşık ve beraberinde yaşanan bir hayat.
Tutkulu aşık : Murat
Ve davranışlarını Murat’a olan aşkı için yaptığını söyleyen : Aslı
Kızıyorum Aslı’ ya, ben olsaydım böyle yapmazdım, Murat’a hayır demezdim diyorum kendi kendime. Kitap henüz bitmedi ama az kaldı, bu gece gerekirse sabahlayıp bitireceğim.

İşte kitaptan çok beğendiğim seçme dizeler:

Kim demiş haram nedir bilmez Hayyam
Ben haramla helali karıştırmam.
Seninle içilen şarap helaldir.
Sensiz içilen su bile haram.
ÖMER HAYYAM

Bilmelisin ki gerçek arkadaşlar arasına mesafe girmez.
Gerçek aşkların da !.
CAN YÜCEL

Aşk dediğin nedir ki
Tenden bedenden sıyrık
Çocukların içinde
Yaşadığı bir çığlık.

Aşk dediğin nedir ki
Histen nefesten bir varlık
Umutsuzluk içinde
Karanlığa son ıslık
AHMET HAMDİ TANPINAR

Seni düşünmek güzel şey,
Ümitli şey
Dünyanın en güzel sesinden en güzel şarkıyı dinlemek gibi birşey
Fakat artık ümit yetmiyor bana
Ben artık şarkı dinlemek değil
Şarkı söylemek istiyorum.
NAZIM’IN PİRAYE İÇİN YAZDIĞI BİR ŞİİRİ :30 Eylül 1945


Sevdiğim müddetçe
Ve sevebildiğin kadar
Sevdiğine herşeyini verdiğin müddetçe
Ve verebildiğin kadar gençsin.
NAZIM

Dahası mı ? dahası kitapta.

Ve ismine vurulduğım kitabın adını veriyorum şimdi ,
“ YÜREĞİM SENİ ÇOK SEVDİ”
Yok böyle bir duygu ifadesi. Bayıldım valla.

Ben hep böyle romantik miydim, yoksa aşk ayındayız diye mi böyle oldum, şimdi onu düşünüyorum.

Sevgilerimle...

Hiç yorum yok: