10 Ocak 2010 Pazar

EN SEVDİĞİNİZİN ORGANLARINI BAĞIŞLAR MISINIZ?


Değerli yazarlarımızdan sevgili Canan Tan, önceki eserlerinden “ Yüreğim Seni Çok Sevdi” de olduğu gibi, son eserinde de ilk olarak kitabın adıyla etkilemişti beni ; EN SON YÜREKLER ÖLÜR.

Kitabın adını alınacak kitaplar listeme eklemiştim ki, kadim dostlarımdan sevgili Ali bey doğum günü hediyesi olarak armağan etti kitabı bana. Nasıl mutlu oldum anlatamam.

Ali bey, dört gecede hüzünle ve yüreğim ağlayarak bitirdiğim hediyeniz, kitaplığımın baş köşesinde yerini aldı. Hem size hem de sevgili eşiniz Neslihan hanıma tekrar çok teşekkür ediyor sevgilerimi gönderiyorum.

Aşk tabiî ki var kitap da. Ama bu kez organ nakline de değinmiş yazarımız. Hem de öyle güzel değinmiş ki bu konuda aklınızda en ufak bir soru işareti kalmıyor. Organ bağışı söz konusu olunca hep kendi organlarımızı bağışlamak gelir aklımıza. Fakat kitap çok zor bir soru ile karşı karşıya bırakıyor okuyucuyu.

En sevdiğinizin organlarını bağışlar mısınız ?

Açıkcası ben organ bağışına olumlu bakıyorum. Hatta kendi organlarımı da bağışlamayı düşünüyorum ( Allah gecinden versin diyelim tabiî ki) .

Ama en sevdiklerimin organlarının bağışlanması söz konusu olursa ne yönde karar verebileceğimi hiç düşünmemiştim. Roman kahramanlarından Nehir’in, karar vermesi gereken bölümde kitabı kapatıp saatlerce düşündüm ve ağladım. Düşünmesi bile korkunç.

En doğru kararın ne olduğunu bilseniz de bu kararı alamayabiliyor sunuz. Allah kimseyi böyle zor bir konuda çıkmazda bırakmasın. İnsan kendisi hakkında hemen karar veriyor da, sevdikleri, hatta sevdiklerinin ölüsü bile söz konusu olunca öyle hassas ve öyle kıyımsız oluyor ki. Canı kadar sevmek, candan çok sevmek bu olsa gerek. Duygular yürekden süzülüp bütün bedeni ele geçiriyor ve mantık devre dışı kalıyor adeta.

Yaşanan kısacık aşkı da güzel işlemiş yazar. Ama açıkcası ben aşk’dan çok, aşkın geri de bıraktıklarından etkilendim.

Nehir’in kaldığı çıkmazda verdiği kararı ve en önemlisi organ bağışı konusunda bilimsel bir çok bilgiyi anlaşılır bir dille öğrenmek için bu kitabı mutlaka okuyun derim.

Canan Tan’ın anlaşılır ve akıcı bir anlatımı var. Diğer kitapları gibi bu eserini de beğenerek okudum. Sizlerin de keyifle okuyacağınıza, kendinizi sorgulayacağınıza inanıyorum.
Mutlaka edinin derim.

Herkese yürek dolusu sevgilerimi gönderiyor süperşahane bir hafta diliyorum.
Güngör Ekinci

2 yorum:

Hamiyet dedi ki...

Aylar önce okuduğum en güzel kitaplardan birisidir ve seninde bahsettiğin gibi hem aşkı hem bilgiyi muhteşem bir akıcılık ile anlatmış.
Ben de sen gibi herkese tavsiye ederim zira bu kitabın içeriğindeki bilgilerden bir çok kişi habersiz.
Sevgilerimle canım...

Adsız dedi ki...

GÜNGÖR HANIM MERHABA:)
BUGÜNKÜ YAZINIZI ,HER ZAMANKİ GİBİ YİNE MERAKLA OKUDUM.
UFAK BİR ARMAĞANIN,BİR ARKADAŞINI BU KADAR MUTLU ETMESİ, VE BUNU HERKESLE PAYLAŞMASI,VEDE BUNU YAZISINDA YER VERMESİ,ASIL BENİ ÇOK MUTLU ETTİ....
YÜREĞİNİZDEKİ BU GÜZELLİKLER OLDUĞU SÜRECE,İNANIN SİZDEKİ O YÜREK KOLAAAY,KOLAAAY,ÖLMEZ.
NESLİHAN VE BENDEN DE SİZE KOCAMAN SEVGİLER.:)

ALİ AKGÜN