29 Nisan 2011 Cuma

GÜLÜMSEYİN :) Hayat fotoğrafınızı çekiyor çünkü


En son, çeneniz ağırana kadar, karnınızı tutarak, hatta katıla katıla yerlerde yuvarlanarak ne zaman güldünüz Arkadaşlar ?
Bir arkadaşınızla, ailenizden biriyle, ya da sevgilinizle/eşinizle telefonda kahkahalara boğularak güldüğünüz oldu mu hiç ?
Dün bir arkadaşımla telefonda konuşurken fark ettim ki, bizler genelde dertleşmek için arkadaşlarımızla bir araya geliyoruz. Gırgır şamata yapmak için, gülmek için kendimize vakit ayırmadığımız bir gerçek.

Bir yerde okumuştum; "Gülmenin strese karşı bir savunma mekanizması olduğunu düşünün. Aynı anda hem gülmek hem de üzüntülü olmak çok zordur" diyordu. Çünkü, mizah kan basıncını düşürüp endorfin hormonunun açığa çıkmasını sağlıyormuş. Endorfinler de beyine etki ederek kişinin kendisini mutlu hissetmesini sağlıyormuş. Gülmek ayrıca kan dolaşımı düzenleyip,kalbi, sinir sistemini ve bağışıklık sistemini de güçlendiriyormuş.

O zaman ne yapıyoruz?
Gülüyoruz Arkadaşlar.

Amaaan Güngör'cüm, gülelim diyorsun da, hani neye gülelim dediğinizi duyar gibiyim.
Biliyorum, masanın üzerinde ödenmesi gereken faturalar var,
biliyorum, çocuk yuvadan yine hasta geldi,
biliyorum, yöneticiniz uyuzun teki ve ona sinir oluyorsunuz,
biliyorum, eşiniz/sevgiliniz bazen sizi hiç anlamıyor.
biliyorum, hala istediğiniz gibi bir iş bulamadınız,
Saymakla bitmeyen, canımızı sıkan herşeyin farkındayım tabiki.

Ama Arkadaşlar hayat geçiyor...
Ve inanın ki küçücük dokunuşlarla, bize bahşedilen bu hayatı cennete çevirmek de mümkün, cehenneme çevirmek de.

Sanırım herşeyin başı olumlu düşünmek. Bazen işlerin sarpa sardığı olur biliyorum, ama eninde sonunda herşey olacağına varmıyor mu sizce de?
Ayrıca biliyorsunuz ki olumsuz olunca insan sağlıklı düşünemiyor bile. Ne işte ne de evde verimli olabiliyor. En önemlisi de negatif düşünce insanı zamanla depresyona bile sokabiliyor. Ben sıkıntılı zamanlarda kendi kendime '' Güngör'cüm, insanın gücünün yetmediği şeylere Allahın gücü yeter, ve Allah her zaman senden yana. Emin ellerdesin yani unutma ve ona güven diyorum'' kendi kendime. İnanın ilaç gibi geliyor. Ve öyle mutlu oluyorum ki bir kaç dakika sonra anlatamam.

İnsanın kendisini şımartması da çok önemli bence. Yani kendinizi şımartın derken de, boyunuzdan büyük işlere kalkışıp kendinizi iyice köşeye sıkıştırın, başınızı sıkıntıya sokun demiyorum tabiki. Kendinize iyilik yapın diyorum. İyilik demek parayla pulla ölçülemez ama unutmayın. Ben bazen kendime minicik el buketi çiçek alırım mesela. Maniküre, pediküre giderim. Dolaşırım, bol bol fotoğraf çekerim.

Sadece kendinize değil tabiki başkalarına da iyilik yapın. Biri ya da birileri sizin sayenizde sevinsin, mutlu olsun. İnanın onların sevinci size ayna tutacak. O mutluluk da kendinizi görmek ruhunuzu yıkayacak emin olun.

Üzücü, sinirlerinizi bozan heberleri okumayın, dinlemeyin. Hatta hani bir şarkıda diyor ya " hayatından mikropları at" diye. Siz de öyle yapın. Sizi üzen, yıpratan insanları hayatınızdan atamıyorsanız bile onlarla aranıza mesafe koyun, az görüşün. Hayatınızdan çalmalarına izin vermeyin. Size kendinizi iyi hissettiren insanlarla bir arada olmaya çalışın.

Kendinizi kurban gibi görmeyin, kendinize acımayın. Bardağın boş tarafına değil, dolu tarafına odaklanın. Bu dünyada bütün kötü şeyler sizin başınıza gelmiyor. Eğer öyle olduğunu düşünüyorsanız, lütfen bir gün evinize en yakın araştırma hastanesine gidin, insanların ( hatta bebeklerin bile )ölmemek için nasıl mücadele vermek zorunda olduklarını görün. Eminim bu halinize şükretmenizi sağlayacakdır.

Allah bizi dünyanın en onurlu canlısı İNSAN olarak dünyaya getirmiş.
Ve unutmayın ki bu şans bize bir kez verildi.
Onun için affedici olun, kabullenin, sevin, sevilin arkadaşlar.
Herşey için şükredin, şükür bereketi doğurur unutmayın.

Herşey gönlünüzce olsun,
İçten sevgilerimle Güngör Ekinci





9 yorum:

Adsız dedi ki...

Gülmek size çok yakışıyor.
Hep gülün.
Özge Gedikli

Adsız dedi ki...

Artık insanları küçük şeylerle mutlu etmek mümkün değil nerdeyse. Çok güzel ayrıntılara dikkat çekmiş siniz. Tebrikler.
Osman Kırıklı

Güngör Ekinci Saglik dedi ki...

Çok teşekkür ederim Özge hanım,
sevgiler.

Güngör Ekinci Saglik dedi ki...

Çok teşekkür ederim Özge hanım,
sevgiler.

Güngör Ekinci Saglik dedi ki...

Sevgili Osman bey,
Günümüz şartlarında küçük şeylerden mutlu olunmuyorsa,yaşamdan keyif almak zor. Yorumunuz için teşekürler.
sevgiler.

Adsız dedi ki...

Terapi gibi yazmışsınız. Kaleminize sağlık.
Hüseyin Akça

Güngör Ekinci Saglik dedi ki...

Teşekkür ederim Hüseyin bey,
sevgiler.

guven dedi ki...

keske her sey yane gulmek oyle kolay olsa kaleme aldiginiz gibi.hiç olmasa insani daha pozitif olmasini itiyor

Güngör Ekinci Saglik dedi ki...

Sevgili Güven bey,
Yaşamın her geçen gün güçleştiğinin bende farkındayım. Keşke olsa ama, hayat bayram değil bunuda biliyorum tabiki.

Ama yaşam bize iki alternatif sunuyor. Ya gayretli ve umutlu olup hayata gülümseyeceğiz. Ya da ters giden şeyleri dert edip üzüleceğiz. Kesin olan bişey varki giden ömürden gidiyor.Yani siz pozitif olsanızda hayat gidiyor, negatif olsanızda. Benim demek istediğim bu ömrü ziyan etmiyelim.Hayatı ıskalamayalım.
Herşey olacağına varıyor. Ne demiş Erzurumlu İbrahim Hakkı ; Mevlâ Görelim Neyler, Neylerse Güzel Eylerle.

Herşeyin güzel olması dileği ile, Sevgiler.