24 Nisan 2011 Pazar

KAPALIÇARŞI PASKALYA NEDENİ İLE PAZAR GÜNÜ AÇIK




















Hıristiyanlık Alemi’nin en önemli bayramı olarak kabul edilen, Hz. İsa’nın çarmıha gerildikten üç gün sonra dirilişinin kutlandığı Paskalya bayramı Cuma günü başlıadı. Ansiklopedik bilgilere göre, dünya kiliselerinin çoğunda pazar günü kutlanan Paskalya Günü, “Kıyam Yortusu”, “Diriliş Pazarı” ya da “Diriliş Günü” olarak da adlandırılıyor.

Kapalıçarşı Esnafları Derneği de yapıtığı yazılı açıklama ile, normalde pazar günleri kapalı olan Kapalıçarşı’nın, Paskalya Bayramı’nın kutlanacağı 24 Nisan Pazar günü açık olacağını belirtmiş.
Kapalıçarşıya gitmek isteyip de hafta içi uygun olmadığı için gidemeyen arkadaşlar, belki bu fırsatı değerlendirmek isteyebilir. Hafta sonu programınıza alternatif olması için haberiniz olsun istedim.

Bu arada yukarıdaki iki fotoğrafı ben Kapalıçarşı’da çekmiştim.
Aşağıdaki iki fotoğraf ise çok sevdiğim biri tarafından İspanya’daki Paskalya kutlamalarında çekilmiştir.

Sevgilerimle, Güngör.


1 yorum:

Güngör Ekinci Saglik dedi ki...

Eski bloğumu buraya taşıdığım için ,aşağıdaki yorumlar da bu yazıya ait olduğu için, http://gungorekinci.wordpress.com/ isimli bloğumdan buraya taşınmıştır.



muhsin says:
22/04/2011, 2:34 am
gungor hanim bilmem hiristiyan olmaniz yada olmamaniz ama degilseniz bu dini bayrami sayfaniza almaniz çok guzel bir jestirbuylece bir çok insani fikir sahibi etiniz tebrik ederim.



Cevapla
gungorekinci says:
22/04/2011, 2:15 pm
Nazik yorumunuz için teşekkür ederim Muhsin bey. Bütün dinlere saygısı olan bir müslüman olduğumu söyleyebilirim. Şayet siz hıristiyansanız, ben de sizin bayramınızı kutluyor, mutluluklar getirmesini diliyorum.
Sevgilerimle.



Meltem Akçayır says:
22/04/2011, 1:07 pm
Çok incesiniz, teşekkürler.


Cevapla
gungorekinci says:
22/04/2011, 2:16 pm
Merhaba Meltem hanım,
Yorumunuzla siz de bloğuma incelik kattınız. Ben de teşekkür ederim.
Sevgilerimle



Cevapla
gani says:
22/04/2011, 6:38 pm
tebrikler.ben okadar blog takip edeyorum ama hiç kimse bu kutsal hristian bayramini ele almamis iste dinlere saygi,insanlara saygi budur. tekrar tebrikler



Cevapla
gungorekinci says:
22/04/2011, 9:13 pm
Teşekkür ederim Gani bey, çok naziksiniz.
Sevgilerimle.




Cevapla
Öktem says:
22/04/2011, 7:22 pm
Sayın Güngör hanım,
Hem kutsal günümüzü kutladığınız için, hem pazar gününü değerlendirebilecek bir fikir verdiğiniz için teşekkürler. Pakalya size de uğur getirsin. saygılar. Öktem



Cevapla
gungorekinci says:
22/04/2011, 9:17 pm
Çok teşekkürler Öktem bey,
Farklı dinlerden, farklı dillerden olsak da, hepimiz aynı dünya da aynı allaha inanarak yaşıyoruz. Paskalyanın tüm dünyaya uğur ve bereket getirmesini diliyor, sevgilerimi gönderiyorum.