5 Ocak 2010 Salı

EN SEVDİĞİNİZ KELİME NEDİR ?

Image Hosted by ImageShack.us

Dünyanın en güzel, en duygulu kelimesi nedir sizce?

Hani şöyle, yürekten söylendiğine de inanıyorsanız, kulağınıza en içten gelen, duymaktan keyif aldığınız bir kelime var mı düşünün bakalm.

Benim var; CANIM

Altı üstü beş harften iki heceden ibaret, ama nasıl da gönül dolusu bir kelimedir o. Çapından beklenmeyecek ne çok duyguyu barındırır içinde.

Bazen sağlam bir omuz, bazen şefkatli bir diz olup girer hayatımıza.
Bazen sevgi dolu bir anne, bazen güçlü bir baba olup akar kulağımızdan yüreğimize.
Bazen anlayışlı bir eş yada sevgilinin ağzında can bulur telefonun diğer ucunda.
Bazen dostla içilen sabah kahvesinde hayat bulur iki çift laf arasında.

Önemsenilmeyi, omuz vermeyi, ihiyaç duyulan bütün duyguları barındırır yani bence içinde.

Elle tutulur bir şey olsaydı, yumuşak, mor renkli, bahar kokulu ve tatlı birşey olurdu herhalde. :-)

Şu sözcüklerin güzelliğine bakarmısınız;

Günaydın canım,
Kolay gelsin canım,
Sen dert etme ben hallederim canım,
Öptüm canım,
Aferin sana canım kızım /oğlum,
Sabah ola hayır ola canım,
Geciktin, endişelendim canım,
Özledim canım,

Seni seviyorum canım,
Bende canım...

Çok samimi, çok içten sözcükler değilmi?

Bu böyle uzayıp gider elbette, ama hepinizin CANına sağlık olsun diyerek burada noktalıyorum.

Herkese mutlu günler, müjdeli haberler dilerim.
Sevgilerimle,
Güngör Ekinci

5 yorum:

Delfina ; dedi ki...

Etrafımızı saran Can'ların hep artması,uçuşan Canım'ların ise sonsuz olması dileğiyle Güngörüm canım benim :)

Çınar dedi ki...

Sevgili Arkadaşım,Yeni Yılın ve yeni yaşının mutluluk ve esenlik getirmesini dilerim.

“Can cümleden azizdir” demiş, özveriden nasibini almamış bazı insanlar,bencilliklerini maskelemek için belkide.

“Can canın yoldaşıdır” diye eklemiş can dostu arayanlar.

“Can ciğerden tatlı” olmuş ana babanın gözünde ,evlatları için canlarınıesirgememişler ,gerektiğinde.

“Dün gece düşümde can dostu gördüm
Ulu bir çınardan dal verdi bana
Uzandım yüzüne yüzümü sürdüm
Ben zehir istedim bal verdi bana”...
Diye türkü yakmış kimileri, can dostlarına.

“Can Cümleden Aziz” diyenlere ;
güzel bir yanıt olsa gerek “Canım” diye seslenebilmek.

Güngör Ekinci Saglik dedi ki...

Canım Delfiş’im,
Sende benim canımsın. Çok teşekkrüler.

Güngör Ekinci Saglik dedi ki...

Aaa Çınar hocam :-)
Hoş geldiniz. Nerelerde siniz bunca zamandır. Valla merak ediyordum.
Hem ziyaretiniz hem de bu harika yorum için CANdan teşekkür ediyorum.
İzmir’e selamlar sevgiler.

Hamiyet dedi ki...

Ne güzel bir konuya değinmişsin canım arkadaşım.
Bak bendeki özel kelimeleri diyeyim sana;
"caaan", ama şöyle ağız dolusu yürek dolusu "caaaan"
"canım", yumuşacık tatlı mı tatlı..
ve en özeli "cancanım" yani cana can veren canımdaki can anlamını taşır bende...
İnsanın sevdiğine, sevdiklerine güzel sözler söylemesi kadar tatlı ne olabilir ki(?) Muhabbet sunuldukça muhabbet artar öyle değil mi?
Sevgiler canımcım...