21 Ocak 2020 Salı

HAYATIMIN EN GUZEL EMIR´İ


Canim oglum, kuçuk mucizem Emir´im.
Bugun tam 4 aylik oldun. Ve bilsen oyle tatlisin ki. Bazen seni yemekten korkuyorum. :))

Varliginla hayatimiza ne buyuk bir mutluluk kattigini seninde bilmeni çok istiyorum. Bu nedenle soz uçar yazi kalir dedim ve sana bu mektubu yazmaya karar verdim. Umarim buyudugunde birlikte okuruz.

Demir tavinda dovulur evlat. Ve bazen bazi seyler için geç kalinabilir. Ben babanla geç sayilabilecek bir yasta evlenmistim. Sonra birinci dogum, abinin biraz buyumesini beklemek ve baska bazi sebeplerden dolayi hadi biraz daha bekleyelim derken birgun doktor bana “ sizin ikinci çocuk için çooook buyuk bir mucizeye ihtiyaciniz var ” dedi. Ve bu konu orada kapandi...

Doktorun bu cumlesi beni bir kadin olarak çok fazla incitti ve mahçubiyet duymama sebep oldu. Haftalarca sesi ve cumleleri kulaklarimda yankilandi, zaman zaman dusunurken gozlerim dolardi.

Bazen bosver deyip dusunmeden, bazen dusunup huzunlenerek, bu konusmanin uzerinden tam iki yil geçti.  Iki yilin sonunda birden bire bende çoook fazla bir sekilde ikinci çocuk istegi basladi. 2018 yilinin aralik ayinin ilk gunleriydi.

Bir sabah “ Doktorlar tabii ki bir çok seyi biliyorlar, ama  Allahin mucizeler yaratan gucunu ve benim ona olan inancimin buyuklugunu unutuyorlar, biz bitti demeden bitmez” dedim kendi kendime.

Sonuçta hersey Allahin bir EMIRine bakmiyor mu? 
Hemen, yillardir birçok sey için uyguladigim, dua, zikir, kuantum olumlama, ve affetme çalismalarini yapmaya basladim.    Sonra tamamen baska birseyin kontrolu için 5 Subat 2019 tarihinde doktora gittim ve ayni doktorun agzindan bu kez de su cumle çikti  “ aaaa bu nasil olabilir, mumkun degil, siz hamilesiniz”.

Aslinda senin birgun mutlaka gelecegini biliyordum biricik mucizem benim. Ama valla bu kadar çabuk gelecegini ben de beklemiyordum. Tabii sonra oracikta aglamaya basladim.

Arkasindan hemen hamilelik ile ilgili gerekli testler, tahliller yapildi ve 4 Ekim 2019 tarihinde dogum olacagini soylediler. Bu bilgi subatin sonunda verildi bize. Ama ben yine kendi kendime konusmaya basladim. “ Ben 38. haftanin son gunu 20 Eylul de dogum yapacagim “ demeye basladim. Hatta hamilelik boyunca dogum ne zaman olacak diye soranlara “ doktora gore 4 ekim ama 
bence 20 eylul “ diyordum ve en bastan beri bir oglumuz daha olacagini da hissediyordum.

Babanla ikimiz tarifsiz bir mutluluk içindeydik. Fakat doktor yuksek seviyede dusuk riski oldugunu soyledigi için simdilik mutlulugumuzu kimseyle paylasamiyorduk. Hatta ilk 4ay abin bile bilmiyordu. Bu oyle zor bir durum ki; hem ailemize yeni bir gunes daha doguyor diye tum sevdiklerinle paylasmak istiyorsun, hem de ya gunes dogmadan batarsa diye çok buyuk bir endise yasiyorsun. Gerçi ben senin varligini duydugum ilk gunden beri bizi birakmayacagina emindim. Ama iste yine de insan çok sevince, çok isteyince, korkusu da çok buyuk oluyor.

Abin, aramiza katilacagini ogrendigi andan itibaren dunyanin en mutlu abisi oldu. Sen dogduktan sonra da bu hiç degismedi. Hiçbir kisknçligi olumsuz davranisi olmadi sana karsi. Surekli “dunya da en çok kardesimi seviyorum ”diyor. Geçen gun sen çok agladin. Abin bana ne dedi biliyor musun?
Anne lurfen bisey yap, kalbim daha fazla dayanamiyor”.

Hamilelik sureci benim açimdan çok zor geçti canim benim. Ilk 4 ay gunluk hayatimi zorlastiran inanilmaz bir bulanti ve dusuk riski. Beraberinde hamilelik diyabeti. 4. ayin sonundan itibaren yalanci sanci denilen dogum sancilarim basladi çok siddetli bir sekilde hem de hergun. Tabii bir de nefes darligi ve sifir uyku ile geçen agrili geceler. Hamilelik boyunca baskule gore sadece 6 kilo almama ragmen inanilmaz bir sekilde odem tuttum. Balon gibiydim, sanki 30 kilo almis gibi bir halim vardi. Butun vucudum, ellerim , ayaklarim sisti. Yurumekte zorlaniyordum.  Ellerimi yumruk yapacak sekilde sikamiyordum bile. Aynaya bakinca siskinlikten yuzumu taniyamiyordum neredeyse, zaten aynaya da bakmak istemiyordum.  

Içimde varligini ilk hissettigimde Ispanya da anneler gunuydu. Hareket ederek ilk anneler gunu hediyemi vermistin bana iste. Daha ne isterdim ki ? Senin gelecegini bilmek bile bana gore dunyanin en guzel hediyesiydi evimin kuçuk prensi.

19 Eylul gecesi super sancili, bulantili, çok zor bir gece oldu. 20 Eylul sabahi doktorla randevumuz vardi. Gittik. Ve ogrendik ki geliyormussun.
Sonra sancilar sancilari kovaladi, çoooooook zor ama normal bir dogumla 20 Eylul gecesi artik kollarimdaydin. Mutluluktan aglamak nasil guzel bir duygu anlatamam. Rabbim bu duyguyu isteyen herkese yasatsin insallah.

Çok sukur, bin sukur, Allah EMIR verdi “ ol ” dedi, annen inandi, doktorun ihtiyacimiz oldugunu soyledigi buyuuuk mucize gerçeklesti sonunda. 38. haftaya gore biraz kilolu, çok yakisikli, bal renginde, dunya tatlisi bir bebektin misket gozlum.

Dogumdan once anneannen ve deden bize yardimci olmak için buradaydilar. Varliklari ve tecrubeleri ile hayatimizi kolaylastirdilar sagolsunlar.

Dogduktan sonra tam taburcu olacakken sarilik nedeni ile bir gece hastanede kaldin sen. Dusunebiliyor musun ben taburcu oldum ama sen hastanede kaldin. Tabii ki Allah daha buyuk dertler vermesin. Ben de biliyorum ki sarilik çok ciddi bir rahatsizlik degil. Ama iste seni orada kuçucuk bir kuvözun içinde yalniz basina birakinca kalbimde kiyamet koptu sanki. Bence çocuklari hasta oldugunda annelerin kalbinde olçum yapilsa Nuh tufani tufan sayilmaz. Asil tufan annelerin kalbinde kopuyor çunku. Durmadan agliyordum. Kendimi durduramiyordum bir turlu. Ayrica çok agrim vardi, normal dogum yapmak bende de bazi sorunlara sebep olmustu. Çunku burada eger bebekte risk yoksa, dogum ne kadar zor geçerse geçsin, anne ne hale gelirse gelsin onemli degil, mutlaka normal dogum yaptiriyorlar. Sonuç olarak ertesi gun sen ust katta, ben iki gozum iki çesme alt katta acil serviste yatiyorduk. Sana sadece 3 saatte bir sut verebiliyordum. Neyseki 24 saatin sonunda senin de taburcu olmana izin verildi. Rabbim hiçbir anne babayi çocuklarindan ayirmasin, butun bebeklerin saglikla dogup buyumelerini nasip etsin. Artik evimizdeydik çok sukur.
 

Sen mutlu, ben mutlu, baban mutlu, abin mutlu, deden ve anneannen mutlu…
Dogmadan once, ne zaman dogacak, kime benzeyecek, nasil bir çocuk olacak gibi seyler dusunuyordum. Simdi abine ve sana baktikca mezuniyet torenleriniz, sizlerle ilk dansim, kiz isteme merasimlerimiz, benim nasil bir kayinvalide olacagim, yurt disinda okursaniz bazen ziyaretinize gelip sevdiginiz yemekleri yapislarim, tatil donuslerinizde sizi havaalaninda babanla bekleyislerimiz ve daha bir suru tatli telas gozumun onunde canlaniyor.

Çok tatli bir bebeksin mucizelerin en kiymetlisi. Kalbime sokasim geliyor seni. Çok tatli guluyor çok guçlu agliyorsun. Bazen zor uyuyorsun. Buna ragmen tam yatagina birakinca kendimi tutamayip sikica opuyorum seni. Tabii aglayarak uyaniyorsun hemen.

Ismini Lucas Emir koyduk babanla. Simdi sozluge baksan
Bir kavim, aşiret veya ülkenin başı. Prens, şehzade. Büyük bir hanedana mensup kimse. Peygamberimizin soyundan gelen. Kumandan. Abbasi devletinde başkomutan. Osmanlı devletinde beylerbeyi ve Tanzimat’tan sonra sivil paşalığın ilk derecesi olarak geçer Emir isminin anlami.
Ama sadece bunlar mi? Bence hersey bir EMIR ile basladi. Allah once Hz. Ademi yaratti “ ol ” emri ile. Buyuk kitabimizi gonderdi; nasihatlerini ve EMIRlerini içeren.
Zaman içinde EMIR buyruk oldu, komut oldu, bazen bugune bazen gelecege yon veren. Bazen savaslar baslatti bir EMIR bazen barislar getirdi. Agizdan çikarken bile isikli bir enerji yaydigina inandigim için ben Emir koydum Turkçe ismini, dokundugun herseye gittigin heryere baris, huzur, mutluluk, sevgi vermeni dileyerek.

Baban Ispanyolca ismini Lucas koydu. Sozluge bakacak olursan aydinlik, isik saçan, parlayan, ilim ile ugrasan anlamina geliyor. Ayrica burada yilin her gununun ozel bir azizi var. Aziz Lucas` da tip biliminin azizi olarak kabul ediliyor ve  her yil 18 Ekim de aniliyor. Ayrica Hz. İsa'nın oniki havarisinden birinin adi oldugu için Lucas ismi burada dini açidan da onemseniyor. Biz çok sevdik isimlerini umarim sen de seversin Emir´im.

Evimin parlayan gunesi mektubumu burada bitirmek zorundayim. Uyanmak uzeresin çunku.
Seni çok çok çok seviyorum. Allahim senin, abinin ve dunyada ki butun çocuklarin yolunu açik etsin. Hayatlariniz boyunca hersey gonlunuzce olsun.
Seni çok seven, sevmelere doyamayan annen.

Gungor Ekinci Saglik 

4 yorum:

Leylak Dalı dedi ki...

Sağlıkla büyüsün, analı-babalı-abili, tüm sevenleriyle. Ömrü güzel olsun, sizleri de kutlarım. Ben de kırk gün önce babaanne oldum, ne büyük mutlulukmuş, allah sizlere de göstersin. Çok sevgiler...

Güngör Ekinci Saglik dedi ki...

Nekadar guzel bir haber, çok sevindim aileniz adina.
Ayni dilekleri bende torununuz için diliyorum. Sevenleri ile birlikte buyusun, mutlu, uzun omurlu olsun. Mesajiniz için de çok tesekkur ediyorum sevgilerimi selamlarimi gonderiyorum.

Recep dedi ki...

Güngör hanım, sevgili hemşehrim.

Gönlünce dileklerin gönlünüzce olsun. Kutlarım. Yüce yaradan sağlık, huzur ve hayırlı ömürler versin. Sevdikleriniz ve sevenleriniz ile birlikte..

2014 9. Ekim de dilemiştim, dilemiştiniz. Kısmet oldu. Mart ayında schengen vizemin son yarım ayının 11 gecesini; Barcelona, Zaragoza, Madrid, Toledo,Cardoba, Sevilla, Malaga ve Granada'da geçireceğim.

Umarım her şey yolunda gider..

Derin saygılarımla. Ankara dan sevgiler, selamlar.

Güngör Ekinci Saglik dedi ki...

Iyi tatiller Recep bey.
Yorum için tesekkurler.