5 Ağustos 2013 Pazartesi

Çay Partisi nedir?


Britanya Krallığı’nın Amerika’ya sevk edilen çayın vergisini artırması üzerine, vergiye isyan eden Boston halkı, 1773 yılında limana gelen bir parti çayı (tea party) denize dökmus.  Çay Partisi adı verilen bu eylem Amerika’da bağımsızlık hareketini başlatan eylemlerden biri sayilmis.

Yani çay partisi adi çayla tatlandirilan partiden degil,  limana dokulen bir parti çaydan geliyormus.  Ben de yeni ogrendim, sizlerle de paylasmak istedim. 

Gorsel : www.egitimkutuphanesi.com
Sevgiler.
Gungor Ekinci Saglik

2 yorum:

Asuman Yelen dedi ki...

Amerikan bağımsızlık hareketinin sebebinin bu olduğunu biliyordum ama şu bizim keyifle vakit geçirdiğimiz çay muhabbetlerinin ismiyle anıldığını bvöylece öğrenmiş oldum :)

Bu vesileyle bayramını kutluyor, sevgi ve selamlarımı iletiyorum.

Güngör Ekinci Saglik dedi ki...

Ben de sizin bayraminizi kutluyor, yanaklarinizdan opuyorum Asuman hanim. sevgilerimle.