19 Temmuz 2012 Perşembe

Maastricht / HOLLANDA

Tatilimizin ikinci duragi Maastrich oldu.

Maastricht Hollanda 'nın en eski sehirlerinden biri olup Maas nehri üzerinde yer almaktadir.





Burasi tam bir bisiklet cenneti.
Basinizi nereye çevirseniz bisiklet yigini ile ya da bisiklet kullanan insanlarla karsilasiyorsunuz.



Sehir merkezine yurus mesafesinde olan tren istasyonundan çikinca buyuk bir meydan karsiliyor sizi. 
Biz informasyondan sehir haritasi alarak gezmeye çalistik sehri.  


Buranin mimariside Wolkenburga benziyor diyebilirim. Oranin daha buyugu, sehir hali.  
Maastricht de sokak aralari oldukca dar. Ama diyebilirim ki her sokakdan çikisda minik bir meydan çikiyor karsiniza.
Bir hafta boyunca gittigimiz her yerde oldugu gibi burada da, kimisi turist, kimisi esnaf olan çok sayidaTurke rastladik. 



Birkaç katedrali de taminaya çalistik elimizden geldigince. 

Belediye binasi. Mikrofon gordum mu dayanamiyorum ya napiyim :-)))

Avrupa´da çok kullanilmayan bazi kiliseler farkli amaçlarla degerlendirilmis. 
 Maastricht´te de bir kilisenin simdi kutuphane olarak degerlendirildigini gormek de çok ilginç ve hos oldu benim için.




Hollandanin en eski kilisesi de bu sehirdeymis.
Saniyorum dokme metalden yapilmis bu heykeller. Açikcasi  oldukca ilginç gorunduler gozume.

Burada da Zaragozada oldugu gibi çok fazla kopek var. 
Kopeklerini bisiklet sepetlerinde ya da bebek arabalarinda gezdirenlerin sayisi hiç de az degil. 


Maas nehri uzerinden geçen bu koprude yururken bile, once biraz durup sagi solu segretmeli,
ortamin havasini solumalisiniz.


Maastricht´den bu kadar. Yarin Amsterdam´dan seslenecegim sizlere.
Hepinize iyi seyirler, sevgiler.
Gungor Ekinci Saglik

3 yorum:

Asuman Yelen dedi ki...

Canım, son on beş gündür (senin takip edemeyecek kadar meşgul olduğunu biliyor ve buna da seviniyorum) Paçoz' un hastalığı ve üzüntüsü yüzünden, bu gezini çok istediğim halde takip edemedim.
Geriye dönüp uzun uzun inceleyeceğim.
Sen devam et. Eminim güzeldir.
Sevgi ve selamlar İstanbul' dan...

güler dedi ki...

insan hollandaya gider de bir inek resmi çekmezmi yahu

Güngör Ekinci Saglik dedi ki...

Sevgili Asuman hanim,
hakikaten tatli bir kosturma içinde oldugum için bu aralar blog arkadaslarimi takip edemedim malesef. Ilk firsatta bakicam blogunuza. Umarim geçici bir rahatsizliktir.
sevgiler.


Sevgili kardesim,
çektim çektim merak etme. Amsterdam fotograflarinda yayinliycam onuda.
sevgiler.