29 Ağustos 2011 Pazartesi

RAMAZAN BAYRAMIMIZ MÜBAREK OLSUN




" Üşüyorum, susadım, uykum var " dı derken, onbir ayın sultanı Ramazan-ı şerifinde son gününe geldik. Allah orucumuzu, diğer ibadetlerimizi, yapmaya çalıştığımız hayırlarımızı kabul etsin. Yarın Allahın izni ile bayramı karşılayacağız. Tüm dualarınızın kabul olduğu bir bayram sabahına uyanmanızı diliyorum.

Sabah bir uyansanız ki, ev baklavasının şerbeti siz kalkmadan dökülmüş olsun.
Daha tatlı şerbetini çekmemiş ama olsun, siz genzinizi yaka yaka atın ağzınıza bir tane aceleniz var çünkü.

Evet aceleniz var, neden mi ?

Çünkü sevgili okuyucum;
Eğer erkekseniz bayram namazına yetişeceksiniz, bayansanız eşiniz, ya da babanız, ya da kardeşiniz, ya da oğlunuz, ya da hepsi birden bayram namazından gelmek üzereler, onlar gelmeden sizin de benim gibi kahvaltı sofrasını hazırlamanız gerekiyor.

Tamamdır, artık sofra hazır.
Oooohhh börek de mis gibi kokuyor valla. Çayın altını yarıma kısın yavaş yavaş demlensin.

Kolonya ve şeker hazır mı? Çocuklar şimdi kapıyı çalmaya başlar.

Heh, bizimkiler de geldi, hadi artık sofraya.

" YURDUM İÇİN KAHVALTI VAKTİ " Afiyet olsun Türkiye...

Annem ilk kez bir bayram evde değil. Bu bayramı teyzemle birlikde Rize’de nenemin yanında geçirecek. Babam ve annem ailenin büyüklerinden oldukları için bizim bayram misafirimiz çok olur. Yeğenler, kuzenler, ahbablar, komşular, dolup taşar evimiz.

Biz de hiç " nerde eski bayramlar" nostaljisi olmaz. Dejenere olmamış bir aileye sahibim çünkü. Büyük büyüklüğünü, küçük küçüklüğünü bilir. Küçük büyükle tokalaşmaz el öper. Gelen bütün misafirlere kolonya, şeker tutulur, tatlı ve içecek ikram edilir. Minik misafirlerimize de mendilleri hediye edilir. Şehir dışındaki büyüklere telefon açılır, bayramları kutlanır, hayır duaları alınır.

Ya sizde, sizler de bayramlar nasıl geçer ?
Dilerim umduğunuzdan da güzel geçer...

Hepinizin mübarek ramazan bayramını en içten dileklerimle kutluyor, tüm dünyaya barışın, dostluğun, anlayışın, hoşgörünün, bereketin hakim olduğu, savaşların, açlığın, felaketlerin olmadığı, sağlıklı, huzurlu, mutlu nice nice bayramlar diliyorum.

Sevgilerimle,
Güngör Ekinci

11 yorum:

Adsız dedi ki...

Sevgili Güngör,
İş yoğunluğumdan dolayı senin bu sayfada yazmış olduğun yazıları okuma fırsatım olamadı.Ama söz zaman buldukça okuyacağım.
Bayram için yazdıklarına katılıyorum ama ne yazık ki buyuk şehirlerde artık eski bayram havası kalmadı.İnşallah zamanla kendi örf,adet,gelenek ve göreneklerimizden uzaklaşmayız.Atalarımız boşuna dememişler ''kültürsüz bir toplum bir yere varamaz''
Selam ve sevgilerimle
Maleaveden Ali Sağlık

hüznün tadı dedi ki...

Sanada iyi bayramlar...

Asuman Yelen dedi ki...

Ramazanlarınızın ve bayramlarınızın aynı coşku ve güzellikte, upuzun yıllar boyunca sürmesini ve asla eskiyi aratmamasını dilerim Güngör' cüm.
Sevgilerimle...

Güngör Ekinci Saglik dedi ki...

Sevgili kayınım Ali abi,
Sevgili Hüznün Tadı,
Sevgili Asuman hanım,

Yorumlarınız için teşekkür ediyor, iyi bayramlar diliyor, sevgilerimi gönderiyorum.

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Bayramın kutlu olsun Güngör'cüm, sevdiklerinle nice mutlu bayramlara:)

SEVGİ dedi ki...

Size de iyi bayramlar Güngör hanım.
Bayram bizde de sizinkine benzer şekilde geçiyor.
Sevgi.

KAĞAN dedi ki...

sizede iyi bayramlar.
Kağan.

Güngör Ekinci Saglik dedi ki...

Sevgili Özlem hanım,
sevgili Sevgi hanım,
sevgili Kağan bey,
Yorumlarınız için teşekkür ediyor, iyi bayramlar diliyor, sevgilerimi gönderiyorum.

Banu dedi ki...

iyi bayramlar, nice bayramlara inşallah :)

Güngör Ekinci Saglik dedi ki...

Sevgili Shaf'cım, teşekkürlerimi ve sevgilerimi gönderiyorum.

Güngör Ekinci Saglik dedi ki...

Sevgili Shaf'cım, teşekkürlerimi ve sevgilerimi gönderiyorum.