3 Ağustos 2011 Çarşamba

SNOBLARDAN HOŞLANMIYORUM



İnsanın düşünme, algılama, yargılama ve sonuç çıkarma yetenekleri zeka olarak algılanır. Zeka katsayısına da IQ denir.

Kişinin duygusal zekasına, karşısındaki insanın duygularını anlayabilme, etrafındaki insanların duygularını hesaba katarak hareket edebilmesine de EQ denir.

Parasını hava atma aracı olarak kullanan, gösteriş meraklısı ve kendisini bir halt sanan kişilere de snob yada daha bildik bir ifade ile züppe denir.

Yok yok, şimdi buradan kelimelerin sözlük anlamını sıralayacak değilim. Sadece IQ’ larının yüksek olduğunu idda eden, EQ’ları sıfır olan, snob insan grubunu tanıyacağız hep birlikte.
Tanıdık geldi mi sizede ? Mutlaka çevrenizde vardır bunlardan :-)

Snoblar yani züppeler sırf hava atmak için marka giyerler. Herkesin giydiğini giymez ucuz yerlere gitmezler. Onlardanmış gibi görünmek için mevki sahibi, nüfuslu kişilerle oturup kalkarlar. Hatta onlarla bir kere tanışsalar, arkalarından bizim kanka diye bahsederler. Sadece onlar akıllıdır, siz geri zekalısınızdır onların gözünde. Her şeyi onlar bilir, siz birşeyden anlamazsınız, hiç boşuna konuşmayın.

Sen kaçıncı sınıf insansın!! bakalım, ondan haber ver önce.
Marka giyermisin söyle bakalım.
Neee zengin değilmisin ?
aaa çok ayıp, ozaman onlarla aynı masaya bile oturamazsın, değersizin tekisin çünkü böyle düşünürler.

Heee ama bunlara şakşakcılık yapacaksan ve arada bir aşağalanmayı göze alıyorsan dolaşabilirsin etraflarında.
O da zor be güzelim. Bu beyinsizleri öv öv nereye kadar ???.
Doğru düzgün fikirleri bile yoktur bunların. Bir yerlerde okuduklarıyla göz doldurmaya çalışırlar. Zaten sohbetleride çok sığ olur ve hiç çekilmez. Çok şey bildiklerini sanırlar, ama pahalı markalar dışında bir halt bildikleri yoktur aslında.

Kıro ama para onda derler de küçümseyerek, ben de paralıların züppelerindenim demezler.
Ne kadar şaşa o kadar mutluluk sanırlar.
Bunlar IQ’larınında yüksek olduğunu zannederek böbürlenirler ama aslen normal bir zekaya bile sahip oldukları tartışılan, EQ’ları sıfır kişilerdir.
Ekip başarısından haberleri bile yoktur. Ortada hep birlikte sağlanan bir başarı mı var, snoblar buna benim başarım der, bizim başarımız demezler.
Bütün küçük dağları onlar yaratmıştır ya, ki inandırabileceklerine inansalar büyük dağlarıda kendilerinin yarattıklarını idda ederler.
Size bakarlar ama görmezler, onun için selam vermezler.

IQ’su ve EQ’su normal olan, çok değerli “İNSAN” arkadaşlarım, tabiki sizler bu yazıda kimleri kasettiğimi anlamışsınızdır.
İnsanlıkdan nasibini almış, mütevazi, alçak gönüllü, güler yüzlü, aklı salim herkes gibi tabiki ben de zenginliğin kötü bir şey olmadığını biliyorum. Hatta yokluğun kapıdan girdiği evden aşk bacadan kaçar derler. Mutlu bir yaşam adına tabiki ihtiyaçlarımızı karşılamak için para şart.

Burada bahsetmek istediğim çok ince bir ayrıntı.

Benim kızdığım sadece duygusal zekaları sıfır olup halk arasında snob yada züppe olarak tabir edilen insancıklar grubunun davranış biçimi.

Sizi bilmem ama kendilerini bir halt zanneden bu insancık grubundan hiç hoşlanmıyorum ben.

Hep sevdiğimiz konularda mı yazacağız, bugünde bu zatları yazmak istedim.
Belki içlerinden biri google’dan bir şey ararken bu sayfayı görürde kendisiyle yüzleşir diye. :-)

Sevgilerimle,
Güngör Ekinci

5 yorum:

SEVİNÇ dedi ki...

KENDİSİNİ BİŞEY ZANNEDEN BU GRUPDAN BENDE HİÇ HOŞLANMIYORUM.
AMA O KADAR DA ÇOKLARKİ MALESEF.ELİNİZE SAĞLIK GÜZEL YAMIŞSINIZ.
SEVİNÇ

Güngör Ekinci dedi ki...

Teşekkür ederim Sevinç hanım. sevgilerimle.

gülo dedi ki...

aaaa benimde biklfiklerim var öyle.. hani concon da diyorlar..
...ceplerinden 5 kuruş çıkartıp ailesine vermez ama concon olabilmek için starbugslara gider... ne kahve içtim nerde starbugsda.. aman allahım
starbugsmı ?....oo bizdensin...
ayyyy çıldırtıyr beni... bazaen varoş olmayı seviyorum beee !!!

Adsız dedi ki...

biraz ağır olmamış mı yazın güzel arkadaşım? bizim daha pozitif düşümmeiz ve daha ılımlı olmamız lazım unutma. sadece o insanların da doğruyu bulmalarını temenni etmemiz ve böyle fakir düşünceli insanlar sayesinde bizlerin mükemmelliğinin ortaya çıkması nedeni ile bence onlara teşekkür bile etmeliyiz belki..insanların çizginin dışına çıkaran 2 şey vardır . birisi geçmişte yaşadığı kötü bir deneyim/hayat ya da içinde bulunduğu psikolojik şartlar. kimileri kendilerini kendileri gibi ispatlayamadıkları için başka materyallerden destek alırlar. bu onların aslında ruhlarının özürlü olduğunu, henüz kendi ayaklarının üzerinde duramayan bir bebek olduğunu gösterir. ya da bazen aslında maddi olarak çok şeyi ancak manevi ilişkilerinin sıfırın altında olduğunun gösterir. sen eğer mutluysan ve öz güvenin tamsa bu tarz şeylere ihtiyacın olmaz. sadece lüksü sevdiğin için giyersin, kullanırsın,gidersin....zaten üstünde de eğreti durmaz. gittiğin yere anında uyum sağlar , sırıtmazsın...ne yazıkki bunlar vardı ve hep de olacak...ama asıl önemli olan bu insanların yanında senin olman...senin fark edilmen..sevgiler

Güngör Ekinci dedi ki...

Ayyy kardeşim çok güzeş yazmışsın valla. Bu conconlara bide tikky deniliyomuş galiba.
Bunlara daha yazacak çok şey var aslında ama hadi büyüklük bizde kalsın. Öptüm çok, sevgiler.



Canım dostum, kimleri kastettiğimi anladın hemen dimi :)
Sen de haklısın aslında ama bazen o halleri geliyor gözümün önüne ozaman daha da sinirime dokunuyorlar. Aslında daha çok şey yazacakdım da vaz geçtim.
Yorumun için teşekkür ederim canım. Öptüm çok. Sevgiler.